0

Н якои от най-големите търговци на дребно в САЩ този месец са изправени пред бойкоти. 

Те са организирани от потребителски организации, които ги обвиняват, че избягват плащането на корпоративни данъци, неоправдано вдигат цените и отменят някои инициативи, свързани с расовото разнообразие.

Така наречената кампания "икономическо затъмнение" срещу търговските вериги отразява усилията за оказване на финансов натиск върху корпорациите и цели да ги накара да променят политиките си, пише списание "Нюзуик".

Бойкотите, които се провеждат вече няколко седмици и засягат и някои известни потребителски марки в САЩ, са част от продължаващ национален протест срещу това, което организаторите на инициативата описват като системно икономическо неравенство и намаляваща корпоративна отчетност.

Пред бойкот от страна на потребителите през април са изправени най-голямата верига за търговия на дребно в САЩ "Уолмарт" и компания за храни "Дженерал Милс".

"Става въпрос за дисциплина и осъзнатост. Колкото по-малко им даваме, толкова повече сила си връщаме", посочват от "Народен съюз САЩ" на официалната си страница.

Организаторите призовават потребителите да подкрепят местните фирми, като същевременно избягват гиганти в търговията на дребно като "Уолмарт", "Амазон" (Amazon) и "Таргет" (Target).

Някои големи вериги в САЩ, сред които "Костко" (Costco), "Самс клуб" (Sam's Club) и "Мейсис" (Macy's), съобщиха, че са готови да затворят в съботата, 20 април. Очаква се други компании като "Уолмарт" и "Хоум депо" (Home Depot) да останат отворени.

Източник: БТА