Д ва любовни триъгълника има досега в сериала „Домът, в който си роден, е твоята съдба” по „Диема фемили“. В единия бяха Емине, Фарук и годеницата, която беше избрал за сина си бащата на Фарук. А той, трябва да признаем, хич не се дърпаше. Дори когато предлагаше годежен пръстен на Емине, Фарук поддържаше и връзката, за която имаше бащиното одобрение и ходеше по срещи с официалната си годеница. Емине (Наз Гьоктан) беше тази, която излезе от любовния триъгълник с гордо вдигната глава, а Фарук (Енгин Хепилери) пък излезе от сериала, след като избра уредения брак вместо любовта. Но триъгълникът, който разруши брака на Мехди и Зейнеп, е все така жив.
Фарук и Емине
В класическия любовен триъгълник всичко е ясно. Жената страда заради любовницата, а любовницата се примирява с това, че на всички празници и в почивните дни е сама. Мъжът непрекъснато лъже и маже и всъщност заради собствения си избор той е подложен на най-голям стрес. Но в повечето случаи участниците в любовния триъгълник не осъзнават, че имат потребност точно от такива отношения.
Често третият/третата се появява в отношения, които отстрани изглеждат безупречни: семейството изглежда стабилно, мъжът и жената са постоянно заедно, грижат се за децата и един за друг. Но според психолози може да се стигне дотам единият от партньорите да изпита потребност да излезе от ролята и да избяга от рутината, която се крие зад идеалните семейства.
Често, когато жената се грижи за възпитанието на децата, а мъжът като глава на семейството има грижата за финансите, той започва да изпитва сексуално охлаждане към съпругата си. Психоаналитиците наричат това комплекс на Мадона и Блудницата.
Жената в очите на мъжа е идеалната майка и домакиня, но тя е символичната Мадона, сексът с която е невъзможен. Тогава сексуалните желания се прехвърлят върху образа на другата жена, Блудницата. И това, че отношенията с нея са забранени, само усилва желанието.
Бенал и Мехди
В любовния триъгълник на Мехди (с ролята перфектно се справя атлетичният Ибрахим Челиккол – „Мъж на годината за 2021-ва в Турция) нещата стоят по-различно. Той е имал сексуална връзка с Бенал (Инджинур Севимил), в която никога не е влагал чувства, докато тя има един разрушен брак и се е вкопчила в тази връзка. Мехди обича жена си Зейнеп (Демет Йоздемир) и иска да е с нея, но отговорността към детето, което е направил на бившата си любовница, го задължава. И този силен уж образ се оставя сестра му Мюжган (Зейнеп Кумрал) и Бенал да го манипулират. Всъщност той се опитва да вкара независимата жена в калъпа, който е изградил за нея, но не излиза от зоната на комфорта си, защото не може да реши какво точно иска. Дори когато триъгълникът става четириъгълник – с появата на наперената адвокатка Назлъ (), която също се оказва влюбена в Мехди, героят не може по никакъв начин да приеме, че жената, от която е очаквал да се примири с положението, има куража да продължи по пътя си сама. И това вече не е любов, а груб егоизъм. Мехди си представя идеалния живот с две жени до себе си – едната, майка на бебето му, другата – съпруга и майка на осиновената им дъщеря Дилара (Кибрит – в нейната роля влиза Хелин Кандемир).
Този привидно положителен образ се оказва мекушав и нерешителен да направи своя избор и да стесни границите на този отворен брак. Развежда се, уж защото уважава мнението на любимата жена и я разбира. След което на всяка цена иска да си я върне, защото егото му е наранено. И го прави не с романтика и нежност, а с грубост и маниакалност.
Предстои да видим дали четириъгълникът няма да стане и петоъгълник, защото пламъкът в очите на Зейнеп, когато гледа шефа си Баръш (Енгин Йозтюрк), вече подсказва такова развитие. А драмата иначе е по действителен случай и точно това е причината да звучи толкова достоверно.
Кристи Красимирова