И зградената от Информационно обслужване система за случайно разпределение на документите в трудово-експертните лекарски комисии (ТЕЛК) е намалила времето за разглеждане на заявленията на пациентите средно от 73 дни на максимум 3 дни или с близо 96%, твърдят от компанията.
От Информационно обслужване са категорични, че това е огромно облекчение за гражданите, които кандидатстват за освидетелстване за нетрудоспособност и им се налагаше да чакат няколко месеца за предвиждане на документацията към лекарските комисии и издаване на решение.
Промени
Промените в Информационната система за контрол на медицинската експертиза (ИСКМЕ), която позволява случайно разпределение на документите, бяха въведени на 21.06.2024 г. и още същия ден платформата автоматично разпредели близо 15 000 заявления от регистрираните общо 22 802, за които процесът беше забавен и нямаха насрочен конкретен ден и час за разглеждане. Преди електронизацията на процеса заявленията се разпределяха ръчно от регионалните картотеки на медицинската експертиза (РКМЕ) към ТЕЛК комисиите, докато сега процесът е изцяло автоматизиран.
Прозрачност
"Въвеждането на случайното разпределение на заявленията към ТЕЛК комисиите осигури повече прозрачност на процеса при освидетелстване и позволява на пациентите, голяма част от които са сред най-уязвимата част от населението, да получат решенията си за нетрудоспособност в значително по-кратки срокове", каза Милена Угринова, старши бизнес анализатор в Информационно обслужване. По-думите й електронизацията на процеса улеснява и здравните власти, като осигурява повече проследимост и събира цялата медицинска документация на едно място.
От октомври 2020 г., когато ИСКМЕ бе пусната в експлоатация, досега през платформата са обработени над 730 000 заявления, а издадените експертни решения от ТЕЛК комисиите са почти 700 000.