0

Б лизо с 10% поскъпват някои куриерски услуги от 1 март. Две от най-големите компании въвеждат и нови правила при таксуването на най-леките пратки. Какво значи това за крайния потребител и ще повлияе ли на оборотите в онлайн търговията?

От 1 март се въвежда 10% увеличение на цените за доставка на вътрешни и международни палетизирани пратки, което се налага по транспортно-логистични причини. Това потвърди пред БНТ една от водещите куриерски компании. Оттам обаче посочиха, че няма повишение на цената на масовите услуги, които касаят крайните потребители. Повишава се и таксата за превод на наложен платеж, което обаче също касаело само корпоративните клиенти. Друга от компаниите пък вдига цената на услугите зa вcичĸи видове пpaтĸи в България, Гърция и Румъния, съобщи БНТ.

"Това ще доведе до увеличени разходи в доставката на стоките, и на практика търговците ще търсят и резервни варианти и опции, които да намалят цената на доставката, защото в крайна сметка потребителят плаща сметката. Четвъртият тип доставка, който се развива изключително бързо последната година, това е доставка до шкафче, като тук вече виждаме доста голяма и силна конкуренция, която ще оптимизира цените на доставка", обясни Жанет Найденова от Българска Е-комерс Асоциация.

Очакванията на Българската Е-комерс асоциация обаче са тази година да има сериозен ръст в онлайн покупките, въпреки подготвяните по-високи цени на куриерските услуги. Електронните продажби са нараснали до рекордните 2,34 милиарда евро. Това са данни само за осъществените продажби на територията на България, и то само от регистрирани у нас онлайн магазини. Само от такива пазарува и Константин.

"Два-три пъти в месеца пазарувам онлайн, може би от 100 до 200 лева на онлайн пазаруване", разказа клиентът Константин.

Най-много по интернет се поръчват дрехи, обувки и аксесоари, включително чанти и бижута. Следва престой в хотел или екскурзия, и третата най-поръчвана група стоки са козметика и продукти за здраве и красота. На десето място са книгите. Но пък Кремена поръчва основно такива, и то до офис на куриерската фирма.

"Аз предпочитам от офис, тъй като от дома не ме устройва и много ме ангажира. А кутиите са с по-кратък срок на вземане, което не ме устройва", обясни Кремена.

И още данни - 50% от онлайн потребителите в България на възраст 16 - 74 г. пазаруват по интернет.