0

Р емонтът на Драгалевския лифт може да започне още напролет, но за целта е необходима промяна в Закона за горите. Това каза пред „Телеграф“ адвокатът на „Витоша ски“ Петър Петров. „Там изготвихме проект, който напълно съвпада с настоящите станции и стъпки. В рамките на същото трасе ще бъде 4- или 6-седалков лифт. Имаме и оферти от двете водещи фирми. Проблем идва от Агенцията по горите и сбъркания закон. Те тръгнаха да ни пишат писма да учредяваме ново право на строеж на вече построения Драгалевски лифт“, допълни той. 

Оферти 

От думите му става ясно, че всяка една от офертите е на стойност около 6-8 млн. евро за първия участък – от Драгалевски до Бай Кръстю. “Ако всичко е било наред, са можели да стартират дейностите още напролет и да приключат наесен, тъй като такъв ремонт продължава около 3-4 месеца. Всичко трябва да се смени. Лифтът е пуснат в експлоатация през 1953 г. и е строен от стария трамваен завод в София. Няма как едно такова съоръжение да е безопасно“, обясни Петров и добави, че след ремонта ще бъдат премахнати 6-7 стълба. Петров е категоричен, че не държавата, а Законът за горите, който се нуждае от корекция в два-три члена, може да допусне подмяната на съоръженията. Така ще се даде възможност за реконструкции. 

Княжевският 

По отношение на Княжевския лифт той каза, че е имало обследване на съоръжението и в момента дружеството обжалва пред съда заповедта на главния архитект Здравко Здравков и се чака решение. Петров е категоричен, че той не може да бъде възстановен в автентичния си вид и е необходимо да се събори и изгради наново. „Там трябват да се сложат няколко стълба в повече, за да слезе в ниската част“, обясни юристът и припомня, че през 1991 г. аварира и тогава е спрян. По думите му той работи и по морално остарял метод, който днес е неприложим. Според Петров Общият устройствен план на Витоша не пречи да се сменят определени лифтове, но в комбинация със закона и Плана за управление на лифта блокира подобни намерения.