А дът по пътя за морето започва с две грандиозни тапи по магистрала „Тракия“ в началния туристически сезон и в разгара на пътуванията на „гастарбайтерите“ към Турция. Това става ясно от съобщение на пътната агенция, според което до 30 юни заради ремонт платното на аутобана в посока Бургас ще бъде затворено на две места.
Ремонти
Първата тапа ще бъде в участъка между Нови хан и Вакарел, Софийско. Там 13 километра от платното за Бургас ще бъдат ремонтирани. Ремонт ще има и в участък от 16 километра, простиращ се преди и след изхода за Нова Загора, Сливенско. Напълно ограничено ще бъде преминаването в платното за Бургас и на двете места. Трафикът ще преминава двупосочно в платното за София, в което ще бъдат обособени една лента за пътуващите към Бургас и две ленти за движещите се към София.
Лято
Както „Телеграф“ писа още през март, дефиницията на пътната агенция за „летен туристически сезон“ включва периода от 1 юли до 31 август. Така месец юни, който за стотици хиляди българи е предпочитан за лятна почивка, попада в сезона, открит за строителни дейности по главните пътища. От агенцията се извиниха на шофьорите за причиненото неудобство и апелираха към тях да шофират внимателно и да не ползват аварийните ленти за изпреварване на формиралата се колона.
Избор
„Най-натоварената ни магистрала е невралгично място и без да има ремонти. Всеки летен уикенд тапите са буквално задължителни заради катастрофа. Ремонтите обаче създават допълнителни рискове“, коментира за „Телеграф“ Владимир Тодоров от Българската асоциация на пострадалите при катастрофи. „Озадачаващо е защо се избира точно сезонът, когато по „Тракия“ хукват всички европейски граждани от турски произход за лятното си посещение при роднините. Срокът 30 юни е прекалено късен и призовавам пътната агенция да натиска фирмите изпълнители да работят на три смени, за да бъде скъсен периодът. Ще струва по-скъпо, но има ли по-скъпо от човешкия живот“, запита Тодоров.
Опасности
Според него рисковете при този тип ремонти са в три посоки. Първата са изпреварванията на колоната през аварийната лента. Втората – челни удари в участъка с двупосочно движение, и третата – склонността на много водачи да наваксват чрез превишена скорост времето, изгубено в чакане в задръстванията преди участъка с ремонта. „Просто хората трябва да са наясно, че магистрала „Тракия“ е изключително рисково трасе. Да тръгват на път заредени с търпение, бдителност и толерантност към останалите участъци в движението, за да пристигнат всички живи и здрави“, призова Тодоров.
