0

Ц ената на шофьорския курс се очаква да се покачи след влизането в сила на промените в обучението, съгласно които то вече ще се следи от джипиес. 

Във вторник в „Държавен вестник“ бяха обнародвани промени в наредбата за обучението по кормуване, с които се въвежда електронен контрол над преподаването на материала и с които хартиените учебни картони отиват в историята. 

Софтуер

„Тези абсолютно ненужни промени ще доведат единствено до повече пари в джобовете на някоя фирма, която ще разработи софтуера. В крайна сметка обаче нашите разходи по тази бъдеща система няма да са малко, а тя ще изисква и поддръжка. Неизбежно е да се отрази на цената на курса“, коментира за „Телеграф“ Йонко Иванов от Сдружението на преподавателите по авто-мото подготовка. Според него промените няма да доведат до повишаване качеството на обучението по кормуване.

ЧЕРНО НА БЯЛО: До 4 пъти на изпит за книжка!

Разлика

В момента цената на шофьорския курс варира между 800 и 1300 лв. Разликата се обяснява с качеството „Няма как предвидените по наредбата елементи от обучението да бъдат преподадени и изискуемите часове кормуване да бъдат покрити на цена от 800 лв. при настоящите цени на горива и разходи за заплати и осигуровки“, категоричен е Красимир Георгиев от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България. Според него ниските цени в някои фирми досега са се постигали с обучение по 20 и дори 12 часа от изискуемите по закон 31 часа и без излизане на магистрала и шофиране с висока скорост. „Масово сега върви офертата „Ще те обучавам 20 часа, а останалите ще ги караш после, ако те скъсат на изпита“, сподели още Георгиев. 

Скорост

Според Георгиев с въвеждането на джипиес устройствата ще се следи местоположението и скоростта на учебния автомобил, като така ще се гарантира, че курсистите не карат само в няколко квартални улици, а покриват магистрали и първокласни пътища, и то с точно определена продължителност и километри. 

„Не виждам нищо лошо в това цената на курса да скочи. Шофьорската книжка е по желание и не е задължителна. Единственото важно е младите водачи да получават качествено обучение, за да има по-малко убити по пътищата“, коментира за „Телеграф“ Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите от катастрофи. 

Въпреки това от СПАМП се готвят за протест срещу промените. Той е планиран за 25 септември, обяви Иванов.