П редставители на ръководството на МВР бяха изслушани на закрито заседание в парламентарната комисия по вътрешна сигурност във връзка с тежката катастрофа от 5 юли в София, при която загинаха две млади жени. Обвиняем за случая е Георги Семерджиев, който е шофирал автомобила, причинил катастрофата. Впоследствие се оказа, че той има множество нарушения на пътя през годините и е шофирал без валидна книжка. Заради случая започнаха вътрешни проверки в МВР за това дали полицаи са прикривали и помагали на Семерджиев. Прокуратурата също започна разследване.
Пред медиите председателят на вътрешната комисия Атанас Атанасов заяви, че от МВР са поискали заседанието да е закрито, макар че той не е разбрал защо, тъй като не е била представена никаква класифицирана информация.
„Девет страници нарушения, констатации и нищо срещу този човек“, коментира Атанасов днешното изслушване, на което е станало ясно, че няма данни за това да е имало „чадър“ върху Семерджиев. Атанасов допълни, че в годината, в която е придобил шофьорска книжка, Семерджиев е направил три нарушения.
По думите на председателя, срещу Семерджиев е имало образувани няколко досъдебни производства за различни видове престъпления. Според него, ако Семерджиев е имал покровители, то те не са в МВР. „Въпросът за това дали този човек е бил под някакъв „чадър“ нямаше как да го изясним, за мен остава съмнението, че проблемът е в сферата на съдебната власт“, допълни той.
Той добави, че според него са необходими „широка гама от законови промени, за да може контролът за движение на пътищата да стане ефективен“. Също така има нужда от инвестиции в МВР за нови технологии за контрол на движението по пътищата. „Те не разполагат с технически средства. Трябват им дронове“, каза Атанасов, като уточни, че има и организационни проблеми в министерството.
Атанасов добави, че дисциплинарната проверка срещу полицейския служител Симона Радева, свързвана със Семерджиев и пътния инцидент, още не е приключила.
По думите му от МВР са представили предложения за законодателни промени за по-строг контрол на движението по пътищата. Според Атанасов промени трябва да има освен в Закона за движение по пътищата, а и в Наказателния кодекс, където да се предвиди завишаване на санкциите за някои транспортни престъпления, както и въвеждане на нови състави за престъпления като например „хулиганство на пътя“.