0

Н ационалната агенция по приходите гони длъжници за левче с предупредителни имейли.

В тях се посочва, че независимо че дължимата сума не е в голям размер и под 20 лв., наличието на неплатено задължение може да създаде значителни неудобства. Уточнява се, че това важи за използването на административни услуги като получаване на удостоверение за наличие или липса на задължения или при ползването на отстъпки и данъчни облекчения.

Код

Такова електронно съобщение получила и Мирослава. Тъй като не разполага с персонален идентификационен код, нито с електронен подпис, жената притеснена отишла директно до НАП. Там й казали, че дължи сумата от един лев и една стотинка. „Разбира се, платих ги, но останах много озадачена. Писмото, което получих, ме накара да се чувствам едва ли не като престъпник за 1 лв.“, сподели Мирослава пред „Телеграф“. Тя смята, че причината за това задължение е неправилно погасяване на друго - от приход по граждански договор. „Преди по-малко от месец платих за него и явно това е някаква остатъчна сума, за която дори не подозирах“, казва жената.

Рекорд

Както вече писахме, тази година НАП се похвали с рекордни постъпления. Само за първите пет месеца агенцията е прибрала над 1,1 милиарда повече спрямо същия период на миналата година. Така общият размер на приходите достигна почти 12 млрд. лв. Над половината над тази сума е от данък върху доходи, а останалите са от осигурителни вноски. Най-висок е ръстът на постъпленията при корпоративен данък - 30 на сто. Приходите от данък върху доходите на физическите лица се увеличават с близо 6 на сто, а от осигурителните вноски растат устойчиво с почти 11 на сто спрямо миналата година.

Запечатаха заведение

Служители на НАП запечатаха известния столичен ресторант „101“. Той се намира в спортния комплекс „Диана“ и е собственост на бизнесмена Александър Сталийски. Причината за преустановяване на работата там е констатирано нарушение на изискванията за регистриране и отчитане на продажбите. При изненадваща проверка в обекта в кв. „Дианабад“ инспекторите от звеното за фискален контрол установили, че едно от фискалните устройства не изпраща информация в НАП. Касовата бележка, която получили след плащането на контролната покупка, била проверена чрез мобилното приложение на приходната агенция NRAMobile. То показало, че документът не е регистриран в приходната агенция, което е потвърдено и от справка в базата данни. В резултат на това е образувана проверка и е наложена административната мярка „Запечатване на обект“. Санкцията е с продължителност две седмици, тъй като нарушението е за първи път, а ако се повтори, заведението може да бъде затворено за месец. Наложената мярка обаче може да бъде обжалвана. От НАП предупреждават, че се извършват ежедневни проверки на фискалните устройства в търговските обекти. Следи се дали издават касови бележки и отговарят ли те на изискванията, наличностите в касата и маркираните суми. В рамките на контролните си действия данъчните инспектори извършват контролни покупки и прилагат т.нар. способ „таен клиент“ или провеждат т.нар. явно наблюдение, което означава, че те се легитимират и в продължение на няколко дни присъстват в заведението или хотела.