0

С ветовното първенство наближава със страшна сила. Време е да обърнем внимание на екипите на отборите финалисти и на кои марки залагат те.
Преди четири години в Русия има доста разлики със сега. С 12 отбора бе „Адидас“, след това „Найк“ (10), „Пума“ (4), New Balance (2) и Hummel, Errea, Umbro, Uhlsport бяха с по един отбор. Сега „Найк“ води убедително като облича 13 отбора. А „Адидас“ и „Пума“ са следващите в класацията съответно със 7 и 6 тима. Други 6 отбора избраха различни доставчици. Да започнем с тях.

ИРАН

Иранците представиха екипи за световното първенство по-късно от всички. Иран имаше проблеми да работи с „Адидас“ и „Найк“ заради санкции, федерацията избра местния аутфитър Majid. Този път го няма иранския гепард. Символът не е заличен напълно. По ръкавите има петна на хищника.

ДАНИЯ

Друг тим, който си сътрудничи с местна компания. Датската фирма Hummel пусна комплекти в знак на протест срещу нарушенията на човешките права в Катар. Третият екип е умишлено черен траурен цвят.

ЕКВАДОР

Еквадорският производител Marathon си сътрудничи с националния отбор от далечната 1994 г. От компанията са поставили уникална шарка на гостуващата тениска, картата на Еквадор и името на държавата на шест езика.

ТУНИС

Kappa изцяло ни пренася към тунизийската история, която е свързана с родината на компанията Италия. Моделът на двата екипа е по подобие на древна бронзова кираса (ризница), открита по време на разкопки на гробница през 1909 г. близо до тунизийския град Ксур Есеф. Бронята, датираща от 3-ти век пр.н.е., е с древноримски произход.

КОСТА РИКА

New Balance не са се постарали много. Удобна материя с V-образно деколте.

КАМЕРУН

Вече е ясна драмата с екипите на Камерун. Самуел Ето'о прекрати едностранно договора с френския производител „Le Coq Sportif“. Той уреди малко известната американска компания „One All Sports“. Парижкият съд не призна прекратяването на договора с „Le Coq Sportif“, но камерунците твърдо решиха да сменят доставчика.

ОТБОРИТЕ С НАЙК

Англия смени доставчика с Найк, надявайки се това да им доведе късмет. 

Бразилските екипи пък отново залагат на ягуар – животно, което символизира духа и кураж. Най-добре се вижда на резервните сини екипи на бразилците. 

Любопитно е да отбележим, че на домакинския екип на Нидерландия пък е изобразена лъвска грива. 

В Португалия пък залагат основно цветовете от знамето – червено и зелено. 

Франция пък залага на класиката с по-тъмно синьото. 

Франция залага на класиката в екипите си за Мондиал 2022.

 Франция залага на класиката в екипите си за Мондиал 2022.
БГНЕС

Хърватия традиционно залага на шахматните екипи от червено и бяло. Резервният такъв също е доста интересен с по-леки такива мотиви в тъмно и светло-синьо. 

Австралийските екипи напомнят за местната екосистема. „Жълто-зелената“ домашна фланелка е предназначена да напомня за суровия, горист пейзаж, докато тъмносинята фланелка за гости е вдъхновена от богатото биоразнообразие на околните океани. 

В Канада пък нямат нови екипи, защото от федерация не са поръчали. Явно и шефовете не са вярвали, че тимът ще се класира. 

Домакините от Катар пък залагат на изчистен вариант в традиционния виненочервен цвят. Резервният екип пък е бял. 

Екипът на Полша е вдъхновен от полета на орела – символът на страната. 

С шарка на палмово листо, Саудитска Арабия отново притежава един от най-колоритните екипи на мондиала. 

САЩ пък залага на интересен вариант на облекло. Върху него има елементи от местните лиги по американски футбол (НФЛ), баскетбол (НБА) и хокей на лед (НХЛ). 

Южна Корея пък залага на ярко червено с черни мотиви. Пъстрата фланелка е вдъхновена от корейския символ Taegeuk, червено-синият знак от знамето на страната, който представлява баланс във Вселената, нещо като противоположните енергии на Ин и Ян.

ОТБОРИТЕ С АДИДАС

Аржентина залага на традицията. На основната фланелка има обичайните бели и сини ивици, но само отпред. На гърба две тънки ивици в центъра са комбинирани с две широки по краищата. 

В Белгия се забелязва огън по ръкавите, които прави фланелката наистина красива. Германският екип праща логата в центъра на черната линия. 

Класическият екип на Испания също не изненадва. В резервния вариант обаче се забелязва подредбата на логата по средата, подобно на германския вариант.

Мексико не бяха играли в зелено от 2018 г. (с изключение на екипа за олимпийския отбор), който не бе направен от adidas. През последните години домакинската фланелка на Мексико беше черна и дори черно-розова, но сега отборът се върна към корените си. Основната характеристика на новия дизайн е принтът, вдъхновен от Кецалкоатл. Това е един от основните богове на пантеона на ацтеките и други древни цивилизации от Централна Америка.

Уелс залага на абсолютно традиционни екипи в червено и бяло. 

Първата фланелка на Япония е украсена с ято оригами жерави и огромна емблема.

ОТБОРИТЕ С ПУМА

Гана и Сенегал ще заложат на доста изчистени бели екипи, които са украсени с шарки от знамената на двете държави. 

Мароко пък просто ще играе в червено и зелено без никакви орнаменти. Червената фланелка със златни елементи определено впечатлява.

Фланелките на Уругвай пък са само от два цвята - синьо и бяло. 

Швейцария залага основно на червено с леки бели линии на рамената.